Vote for your favorite projects 🙂


Etape 1

Regardez les vidéos et ajoutez vos 3 préférées au bulletin de vote!

Vous avez besoin de remplir tous les 3 pour passer à l'étape suivante.

Etape 2

Enregistrez-vous en un click à travers les réseaux sociaux.

Vous devez vous enregistrer afin de soumettre votre vote.

Etape 3

Partagez les vidéos avec vos amis ou envoyez un message aux porteurs de projet.

Votre vote est maintenant soumis!
C'est fini, vous pouvez voter qu'une seule fois.


Step 1

Watch the videos and add your 3 favourites to the Voting Bulletin!

You need to fill in all 3 slots on the Voting Bulletin to proceed to the next step!

Step 2

One click registration with one of your social media accounts

You need to register in order to submit your Voting Bulletin! You can only vote once!

Step 3

Share with your friends or send the project team a message

Your votes are now submitted!Tell your friends about it or send the team a message.

  • CO-Objectifs 21 SA

    En utilisant ce qui est présent localement et en créant des chaînes de valeur ajoutées inspirées par la Blue Economy, CO-Objectifs 21 SA veut participer activement à la création de ce monde d’abondance sans déchets sur le territoire Genevois. La Problématique Les modes de vie basées sur la consommation et l’exploitation des ressources provoquent une disparition des espaces naturels, des sols, de l’eau potable, de la biodiversité… Ce Que Propose […]

    Youtube Website

    More details

  • Code in Creativity

    Code in Creativity is a programming course for girls in remote areas of Ukraine, focusing on creative digital technology. Only 1% of girls surveyed express the desire to learn programming skills. The vast majority of professions desired by girls are considered to be creativity related. Our Approach We believe children have a strong sense of self-identity that is unique to each other and it is one the key aspects of […]

    Youtube Website

    More details

  • Cuisine Lab

    Amidst the current political trends of increasing prejudices and social fragmentation, exacerbated by the refugee and migrant crisis caused by war, famine, and climate change political and social structures are facing the difficult task of solving systemic issues that we face in a rising tide of fear and prejudice. The situation requires us as a community to respond with creativity and design initiatives to respond to build trust and understanding […]

    Youtube Website

    More details

  • Epi’Coop

    L’idée du projet vise à mettre en place un marché participatif alimenté par un potager collectif à Carouge, qui permettra aux migrants et aux habitants de se réunir autour d’une activité constructive, humaine et enrichissante. De nos jours, la grande industrie alimentaire et sa distribution se sont substituées à l’agriculture paysanne et régionale, éloignant de plus en plus les consommateurs des lieux de production. L’alimentation est un enjeu croissant également […]

    Youtube

    More details

  • Gymitrainer

    Gymitrainer is a fun and engaging online learning platform for the Swiss high school entrance exam. The Problem The high school entrance exam is the biggest standardized math school test in Switzerland. In the canton of Zurich alone, each year up to 8000 students take this test. The result of the test determines whether a student can enter high school and therefore opens the door to higher education. Despite the […]

    Youtube

    More details

  • L’éthiquette

    L’éthiquette is a platform that centralizes the offer of sustainable and ethical clothes and offers them for rent in Switzerland. The aim is to reduce the waste linked with the fashion industry by promoting the renting of clothes. Online clothing library that will enable people to find responsibly produced clothing and wearing them for a pre-defined period of time. By proposing an option against the big fast-fashion corporations, the project […]

    Youtube

    More details

  • Little Switzerland

    Notre projet a pour mission la création d’un centre socio-culturel suisse au Vietnam. Le Little Switzerland pourrait se définir comme un lieu d’échanges culturels et de rencontres dans le but de promouvoir une Suisse cosmopolite et innovante. À l’image de cette culture suisse aux multiples origines et facettes, le centre fournirait une offre variée avec un réel savoir-faire «swiss made» dans les domaines d’activités suivants : – Socioculturel Créer un […]

    Youtube

    More details

  • MarketLab

    Le projet MarketLab est né de deux constats : tout d’abord les artisans indépendants de l’industrie alimentaire peinent à dégager des marges suffisantes face à un oligopole de gros distributeurs qui fixent les prix et pour survivre, doivent se segmenter haut de gamme; et d’un autre côté, les consommateurs de plus en plus sensibles à la qualité et la provenance des produits sont forcés de se rabattre sur les offres […]

    Youtube

    More details

  • MeasurImpact

    MeasurImpact is a web tool that aims to democratize methods to measure impacts on society and the environment. It allows entrepreneurs and investors to account for their impact easily and transparently. Social entrepreneurs have difficulties to measure and show the impact of their projects, depending purely on trust of donors and investors. From the social investors’ perspective, the lack of information about the social and environmental impact makes comparison among […]

    Youtube

    More details

  • MotherStories

    MotherStories souhaite mettre en lumière les femmes en leur permettant de partager leurs expériences autour des multiples sujets liés à la maternité. Son objectif est de promouvoir l’échange et les rencontres en valorisant le partage et la solidarité féminine avec un état d’esprit résolument positif. MotherStories cible les femmes concernées de près ou de loin par la maternité et a pour vocation de proposer une multitude de services répondant à […]

    Youtube Website

    More details

  • Rendre le Style au Vêtement

    La société moderne a de nombreux défis à relever, notamment de devoir réorganiser entièrement le fondement de notre économie, palier aux urgences climatiques et trouver des solutions sur le long terme. Le secteur qui pollue le plus au Monde est l’industrie du vêtement mais aussi celle qui brasse le plus d’argent. Par ailleurs, le chômage en Europe augmente alors que, les vêtements deviennent moins chers. On porte des vêtements de […]

    Youtube

    More details

  • Thinkmilk

    Thinkmilk develops devices to monitor vital signs of cows and check milk substances rate and diseases, using machine learning to predict potential losses and allowing Brazilian farmers to prevent epidemics and reach international milk quality standards. Problem description In 2050, the world will need to produce 70% more food to feed an additional 2.3 billion people on the planet. Natural resources are limited and poverty is one of the biggest […]

    Youtube

    More details

  • Waterdrop Vietnam

    Our project aims at building lasting social, economic, health and environmental impacts through the implementation of low technologies to improve drinking water access in Vietnam. Issue In developing countries, water remains one of the main causes of mortality. Indeed, polluted water often leads to water-borne diseases for population health. Besides, since the introduction of powder milk, water is also an important cause of death for newborn children (UNICEF, 2015). It […]

    Youtube Website

    More details